A szív hídjai (The Bridges of Madison County)

A szív hídjai (The Bridges of Madison County)
színes, magyarul beszélő, amerikai romantikus dráma, 129 perc, 1995

Szereplők:  Clint Eastwood (Robert)
                  Meryl Streep (Francesca)
                  Victor Slezak (Richard)

KövetkezőFrancesca halála után a gyermekeik hazaérkeznek Madison Countyba, hogy megtartsák a temetést. Anyjuk végakarata azonban teljesen megdöbbenti őket, mert nem édesapjuk mellé kívánja temettetni magát, hanem úgy rendelkezett, hogy hamvait vessék a Rosamunde híd alatti patak vizébe. Az anyai hagyatékot rendezgetve egy máig ismeretlen, különös történetre derül fény, amelyt Francesca naplója őrzött mind idáig.
Még évekkel ezelőtt történt, hogy Francesca férje a gyerekeikkel elmentek egy állatvásárra. Ekkor tájt egy idegen férfi vetődött a farmra, aki a National Geographic magazinnál dolgozott, és a közeli Rosamunde hidat szerette volna lefotózni. Útbaigazítást kért a farmer feleségétől, hogy merre találhatja meg a hidat, aki készségesen segített neki. Az út közben beszélgetésbe elegyednek és szép lassan megismerik egymást...

A filmből kiragadott idézetek:

„Robert...elakarok menni, rendben? Úgy hogy találkozzunk a hidnál, ahogy terveztük, és a többi miatt ne aggódjon. Nem érdekel.
„Vigyél el valahová jó? Most rögtön vigyél el valahová. Ahol már jártál. Valahol a világ túlsó felén.
„Nem lehet szükségem rád… mert nem lehetsz az enyém!”
„Nem bírok úgy tenni, hogy ez elég, csak mert így kell lennie. És nem bírok úgy tenni, hogy nem érzem, amit érzek, csupán mert holnap vége.”
„Csupán egyetlen egyszer mondom, és ezt még sosem mondtam. De ez a fajta bizonyosság csak egyszer adódik egy életben…”

Meryl Streep és Clint Eastwood A szív hídjai című filmbenAz igaz, mindent elsöprő szerelem késve érkezik. Az ember egész életében vágyik rá, már majdnem lemondott róla, amikor is találkozik vele, és újra felszínre tőrnek az elfeledett érzések, gondolatok. De ezért a szerelemért képesek vagyunk mindent feladni, felborítani, ami az eddigi életünket jelentette. Képes e ez a szerelem mindent túlélni? Ezt mindenki döntse el magának. Ez az alkotás nem egy átlagos romantikus film! Csak azoknak ajánlhatom, akik különbséget tudnak tenni egy igazi romantikus film és egy csöpögős, nyálas tini film között.

Megjegyzések

  1. Kedves Dani!

    Virag oldalan lattam az invitalasod, atjottem megnezni a bejegyzest.
    Ne vedd magadra, de nem lettem boldog, mert emleket hozott vissza, most nem akartam ezt az emleket.Lattam a filmet megszamlalhatatlan sokszor, sok mondatot ma is tudok kivulrol.
    Ez a szerelem velemenyem szerint nem a regi erzeseket hozza vissza, ez egy nagyon felnott kori szerelem, mas, mint azok az elsok.
    Megjelent a film utan 10 evvel kesobb egy konyv is, epiloguskent, a cime: A thousand country road, olvastam, es az epilogusban sem teljesedik be ez a szerelem.

    Nem tudom, hogy letezik e napjainkban mindent tulelo szerelem, azt tudom csak, hogy egy megkezdett eletet nem lehet felbe hagyni, mert ahogy a filmben a no is boncolgatja, tonkre tenne az elozo elettel az ujat.

    VálaszTörlés
  2. Ugyan az az érzés jött most is elő bennem, ahogy elolvastam a bejegyzésed erről a filmről, mint amikor először láttam és aztán is, ahányszor megnéztem. Egy nyomasztó, megkötözött érzés, belső fájdalommal. Ezt az érzést csak az ismeri, aki már átélt egy ilyen szerelmet, amit Streep játszik el. Fáj...tehetetlen vagy..mennél...de maradnod kell..a szíved vérzik...akkor is, ha elmész, akkor is, ha maradsz.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem ezt a filmet! A fent írtakért.

    VálaszTörlés
  4. Ez bizony off, de nem tudom hová máshová írni.
    Alaposabban átnéztem a lapodat, és az origo-nál végeztem, amit én egyébként nem olvasok, tekintettel, hogy itthon az index van beállítva.
    Az újraéledő Horthy-kultuszról olvastam egy zseniálisat, egyszer még poszt lesz ebből is, ha ráér összeállni a fejemben. Köszönet!

    VálaszTörlés
  5. Végre nem értenek egyet velem, végre köszi

    VálaszTörlés
  6. Különben még nincs kész az oldal, lesz egy rakat címlista, csak még nem volt időm .

    VálaszTörlés
  7. Szerintem akkor is a világ egyik legjobb romantikus filmje

    VálaszTörlés
  8. Mert nem csak üresen romantikus, hanem egy csomó kérdést felvet az ember értékválasztásával kapcsolatban. Hűség önmagunkhoz és másokhoz, ego vagy alázat, önzés vagy önfeláldozás, és önfeláldozás-e ez valójában... meg egy rakat ilyesmi.

    Gondolkodni kell rajta, s akár évek múlva is visszaköszönhet ez a film a fejünkben...

    VálaszTörlés
  9. Inkabb ugy fogalmaznek, ebben a kategoriaban, napjainkban az egyik legjobb, legszebb nyelvezetu.
    Maga idejeben Zsivago is volt ekkora biztosan.

    A legszebb felsofoku erzeset meg az adja meg , ha at is eled:)

    VálaszTörlés
  10. Csak a mai fiatalok már nem tudják értékelni az ilyen filmeket és nagyon kevesen is ismerik, csak az amerikai tinis filmek a menők, amiből annyi készül, hogy nem is lehet követni, de nagyon értékelni sem. Itt ez a vámpíros film is, lehet, hogy sokan megnézték, de nekem nem jött be, a 2. része meg inkább volt vígjáték, mint romantice

    VálaszTörlés
  11. Már vagy egy tucatszor megnéztem. Jó film, csak valóban kevesen ismerik. 2 jó színész és egy nagyon eltalált alkotás, de nem ettem volna a férfi helyében.
    Clint Eastwood amihez csak nyúl, abból siker lesz.

    VálaszTörlés
  12. Nos a filmet mindenkinek ajánlom, aki meg akar valamit érteni ...
    Tévhit, hogy a férfiak realisták, a nők romantikusak. Ez csak fordítva lehet - és ez attól természetes, hogy a Természettől van így. Az utódoknak gondozásra, nem romantikára van szükségük.

    VálaszTörlés
  13. Életszagú a film, és ettől olyan szép. És szerintem az is át tudja élni a benne látottakat, aki még nem élt át ilyet. Én legalábbis így voltam ezzel. Meg is sirattam. Csodálatos film. Gabi

    VálaszTörlés
  14. Világ egyik legszebb szerelmes filmje . és nagyon is életszerű....

    VálaszTörlés
  15. Egy férfi tette fel a linket egy kérdés kíséretében...
    Azóta valószínű megkaptam a választ.
    Nekem, így 70 évesen is-a legek legje a film. Senki nem játszhattak volna hitelesebb el, mint ŐK

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések