A birtoklás mindentől megfoszt

Az önző ember természetéből fakadó szabadságvágy könnyen előtérbe helyezheti a saját érdekeit, és az öncélúság határtalan eszközökre tehet szert. Az ember így képes megtagadni önmagát és mindazt, ami a saját önvalódiságát jelenti.
Nem tudja kordában tartani a vágyait és elveszítheti a helyes tisztánlátását. A vágyainak előtérbe helyezésével kifejezi igényét a birtoklásra. A birtoklás vágyának engedelmeskedve jogot formál mások felett való uralkodásra.
Ennek hatására az ember megszakítja az önmagával való kapcsolatát és szép-lassan a másik emberhez fűződő viszonyát is romba dönti. A birtoklás vágya az uralkodást testesíti meg, ami eltörli az ember szabadsághoz való jogát és száműzi a szeretet örök jelenvalóságát. Az embert lealacsonyítja az élettelen tárgyak szintjére és mindent elpusztít maga körül, amit az élete során gondosan felépített.

Megjegyzések

  1. Ez most nagyon depresszív, de sajnos igaz. Az ember vesztét a saját mohósága és mértéktelensége fogja jelenteni.

    VálaszTörlés
  2. Azért ilyen, mert valós eseményen alapszik.
    Megpróbáltam felvázolni egy megtörtént esetet.
    A saját véleményemet, majd egyszer kifejtem.

    VálaszTörlés
  3. És amikor az ember eljut erre a pontra (mert majd minden ember ezt az érzést ezt az önzést-birtoklást átéli...két lehetőség van a kezében.
    Észreveszi és rájön, hogy ezen változtatni kell
    És észre sem veszi és így éli tovább önző kis világát és egyáltalán nem érti mi nem jó...mert neki pont igy jó...

    Szép napot és elmélkedést!
    Málna

    VálaszTörlés
  4. Én is éreztem már, ahogy az imént kifejtetted, de én csak az előszelét érzem, mert utána inkább véget vetek a kapcsolatnak.

    VálaszTörlés
  5. "Észreveszi és rájön, hogy ezen változtatni kell."

    Itt tartok én....

    VálaszTörlés
  6. Akkor te az a személy lehetsz, aki képes felismerni a hibáit:)
    Gratulálok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések